Historia marki Kruk sięga 1840 roku – to właśnie wtedy, w Poznaniu powstał niewielki zakład złotniczy. Został on utworzony przez Leona Skrzetuskiego, a w ofercie dominowały przedmioty liturgiczne. Produkowano je na specjalne zamówienie kościoła katolickiego.

Pod koniec XIX wieku firmę przejął Władysław Kruk, który podjąć decyzję o przekształceniu sklepu. Stał się on eleganckim salonikiem, którego wystrój był dopracowany w każdym calu.

W kolejnych latach marka Kruk świetnie prosperowała. W sprzedaży pojawiła się luksusowa biżuteria z platyny i złota, a także zegarki topowych marek, takich jak np. Omega oraz Longines. Wybuch II wojny światowej w 1939 roku przyniósł ogromne straty. Na szczęście zakład udało się rozbudować. W latach 50-tych XX wieku ówczesny właściciel Henryk stracił swój majątek i został zamknięty w więzieniu. Po odzyskaniu wolności przeniósł działalność do piwnicy domu – brak dogodnych warunków sprawił, że możliwa była wyłącznie produkcja biżuterii plastikowej.

Nowe pokolenie = nowa szansa

Firma Kruk nie została zamknięta pomimo złej passy. W roku 1974 została przejęta przez Wojciecha Kruka, który wyprowadził zakład na właściwe tory. Funkcjonował on nie tylko jako sklep, ale również zakład złotniczy. Na szyldzie ponownie widniało nazwisko rodowe. Ewa i Wojciech tworzą szczęśliwe małżeństwo od 1978 roku – dzięki ciężkiej pracy i zaangażowaniu stworzyli markę, która może pochwalić się ogromnym zainteresowaniem. Warto podkreślić, że początkowo W.Kruk tworzyli wyłącznie właściciele, a także kilku złotników i ekspedientek.

Wraz z upływem czasu firma przeistoczyła się w prawdziwy koncern. Rok 1989 okazał się przełomowy, a wolny rynek przyczynił się do zwiększenia skali działalności. W latach 90-tych XX wieku na rynku funkcjonowało kilkadziesiąt salonów stacjonarnych. Oferowana biżuteria była dla wielu klientów synonimem klasy, dobrego gustu, luksusu. Ponadprzeciętna jakość wyrobów sprawiła, że marka zyskała zaufanie konsumentów. Nowe tysiąclecie obfitowało w zmiany. W 2008 roku podjęto decyzję o przejęciu firmy W. Kruk przez spółkę Vistula Group (obecnie VRG S.A). W takim kształcie Spółka ta jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych i posiada w portfolio także takie marki jak Vistula, Wólczanka, Bytom, czy Deni Cler.

Ania Kruk – tradycja i nowoczesność

Ania Kruk zaliczana jest popularnych firm jubilerskich działających w Polsce i powstała na bazie chęci do kontynuowania rodzinnej historii i tradycji. Marka bije rekordy popularności, a w dużej mierze odpowiada za to bogaty asortyment. W ofercie nie brakuje wysokojakościowych produktów w uczciwych cenach. Zachwycają one nawet najbardziej wymagających klientów. Na specjalną uwagę zasługują również promocje i wyprzedaże, które umożliwiają zakup świetnych produktów w obniżonych cenach. Obniżki można znaleźć na stronach agregujących kody rabatowe, na przykład tutaj.

Od 2012 roku historię w nowej odsłonie tworzy piąte pokolenie, czyli Wojciech Kruk Junior oraz Ania Kruk. Nowa marka łączy tradycję oraz nowoczesność. To biżuteria wpasowująca się w najgorętsze trendy, która wydaje się być perfekcyjnym wyborem na co dzień i specjalne okazje.

Brand Ania Kruk powstał z myślą o nowoczesnych kobietach, które w każdym wydaniu chcą czuć się wyjątkowo. W ofercie nie brakuje niesztampowych, a nawet awangardowych kolekcji, dzięki którym nawet najprostsza stylizacja stanie się interesująca.